2010. július 25., vasárnap

LIFE (2007)




Szereplők: 
Kitano Kii (Shiiba Ayumu)
Fukuda Saki (Anzai Manami)
Hosoda Yoshihiko (Sako Katsumi)
Seki Megumi (Hatori Miki)
Sakai Miki (Hiraoka Masako)
Hoshii Nanase (Hirose Nodoka)
Hojo Takahiro (Sonoda Yuuki)

Ismertető:

Keiko Suenobu LIFE című mangájából adaptált dorama az iskolai élet sötét oldalába enged bepillantást. A sorozat főként a terrorizálásra koncentrál (bullying-re nem tudok jobb magyar szót), a manga viszont olyan témákat is érint, mint öncsonkítás, öngyilkosság és nemi erőszak.
Shiiba Ayumu egy múltbeli incidens miatt visszahúzódó lett, nem akar senkivel barátkozni. Anzai Manami lesz, aki beveszi őt baráti körébe, de az osztálytársak ellen irányuló egy-két "tréfa" után Ayumu nem azt teszi, amit elvárnak tőle. Ezután ő lesz a piszkálódások céltáblája, azonban elhatározza, hogy nem adja fel, és harcolni fog korábbi "barátja" ellen.

Személyes vélemény:

Ez a dorama tipikusan egy olyan sorozat, amit én személy szerint minden iskolában levetíttetnék.

Olvastam véleményekben, hogy erőltetett a színészi játék, és voltak, akik a végét nem értették.

Nos, nekem a színészi játékkal semmi bajom nem volt. Szerintem elég hitelesek voltak mindannyian. Katsumitól meg egyenesen kivert az ideg, de ugyanakkor éreztem ezzel ambivalensen sajnálatot is iránta (aki megnézi, tudni fogja, miért). A főszereplő két lány, Ayumu és Manami is jól adták vissza az általuk megformált embereket.

A történet talán egy-két helyen túlzó (nekem annak tűnt), de simán el tudnám képzelni, hogy megtörténjen a valóságban az egész.

A sorozat zenéjét csak dícsérni tudom, nagyszerűen illik a hangulathoz, és eléri a kívánt hatást is: az alapból jelenlévő feszültséget még inkább fokozza.

 Kedvcsináló:


Az eddigi legnyomasztóbb dorama, amit láttam, de ahhoz, hogy az ember megfelelően érezhesse ezt, bele kell merülni. Nem csak nézni kell, szereplővé kell válni.

A végéről pedig annyit, hogy szerintem tökéletes. Az üzenet világos: az egésznek nem lesz vége soha. Legalábbis addig nem, amíg a tanárok, a szülők, és egyáltalán az ilyen események közelében levők ennyire vakok, mint itt. A tanároknak fel sem tűnik, hogy mi folyik az osztályokban, de még inkább nem is akarják észrevenni. Egyik szereplőről sem lehet igazán elmondani, hogy gonosz (szerintem). Az egyedüli, akire ezt a szót használnám, Katsumi, de a hátterét megismerve az ember rájöhet, hogy miért is olyan amilyen, és igazából ki is a hibás, hogy egy elég beteg ember lett belőle. Manami pedig nem azért szekálja az embereket, mert ördögi lenne, hanem mert megteheti (az egy dolog, hogy sokan megtehetnék, és mégis eszükbe sem jut). Senki nem szól közbe, nem állítja meg. Amikor szerencsétlen Hiroról firkálnak mindenféle "szépet" a táblára, senki nem avatkozik közbe. Mindenki csak nézi, és nevet.

Figyelemre méltó kérdéseket boncolgat, és szerintem senkinek sem árt egy kicsit elgondolkozni, hogy mégis mennyi üzenetet közvetít ez a dorama (nem csak a terrorizálást illetően).

DramaWikis oldala: LIFE

Megnézhető mysoju-n.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése